کاربرد تسمه آلومینیوم

کاربرد تسمه آلومینیوم

کاربرد تسمه آلومینیوم

اگر بخواهیم زمینه های کاربرد تسمه آلومینیوم را برای شما شرح دهیم، در واقع باید از صنعت های پتروشیمی، صنعت خودرو سازی، صنعت ساختمانی و … نام ببریم. چرا که تسمه آلومینیوم جوش پذیری ساده و بالایی از خود داشته و می توان به راحتی شکل و فرم دلخواه را به آن ها داد.

تسمه آلومینیوم به مقدار 90 تا 95 درصد از فلز آلومینیوم ساخته می شود، هم چنین از عناصر دیگر آلیاژی در ساخت آن ها به کار گرفته می شود. این تسمه ها با داشتن آلیاژ، خاصیت های الکتریکی و مکانیکی بهبود یافته ای را دارا می شوند و از پایداری، استحکام و همین طور مقاومت بیش تر در برابر خوردگی برخوردار می باشند.

در واقع یکی دیگر از فرآورده های آلومینیوم تسمه آلومینیومی می باشد. این نوع فرآورده های آلومینیومی، ورقی مسطح شکل هستند که از جنس آلومینیوم می باشند.

لازم است بدانید که این نوع از تسمه ها در دو حالت فابریک و با برش خورده از ورق آلومینیوم تولید می شوند. اما اگر بخواهیم یک تعریف کلی از این نوع تسمه ها برای شما ارائه دهیم، باید بگوییم که این نوع فرآورده ها یک شمش تو پر آلومینیومی می باشند که در ساخت دستگیره و براق مورد استفاده قرار می گیرند.  

تسمه آلومینیومی چیست؟

به یک شمش تو پر آلومینیومی گفته می شود که از آن در ساخت دستگیره و یراق مختلف استفاده می شود. تسمه آلومینیوم تحت پرس فرم می گیرد و در دو حالت ساده و سه خط روانه بازار می شود.

از تسمه آلومینیوم در چه کار هایی استفاده می شود؟

تسمه آلومینیوم به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارد، در بسیاری از امور و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه از مهم ترین آن ها نام برده ایم:

  • تولید سقف های کاذب
  • طراحی و تولید قطعات خودرو
  • استفاده به عنوان قرنیز
  • ساخت مخازن ضد زنگ
  • پوشاندن سقف ها
کاربرد تسمه آلومینیوم
معرفی کاربرد تسمه آلومینیوم

مشخصات و ویژگی های تسمه آلومینیوم

تسمه های آلومینیومی آلیاژی زیر مجموعه ای از تسمه های فلزی می باشند. این تسمه ها از آلیاژ هایی ساخته شده اند که در حدود 90 تا 95 درصد از آن ها را عناصر آلومینیوم و باقی آن ها را بسته به خواص مکانیکی و الکتریکی مورد نیاز، هم چنین بهبود ویژگی ها و خواص آن ها همانند استحکام، مقاومت به خوردگی، رسانایی جریان الکتریکی و رسانایی جریان گرمایی، عناصر آلیاژی دیگری تشکیل می دهند.

تسمه آلومینیوم آلیاژی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. آلیاژ های کار پذیر، آلیاژ های ریختگی.

در ادامه هر یک از آن ها را برای شما به طور کامل شرح خواهیم داد:

آلیاژ کار پذیر

دسته بندی این نوع آلیاژ ها با در نظر گرفتن نوع عنصر و نحوه استفاده آن ها به گروه های سری های 1000، 2000 تا 8000 تقسیم بندی می شوند. لازم است بدانید که آلیاژ های سری 1000 و 2000 دارای مقاومت و استحکام بسیار زیادی می باشند.

سری 5000 این نوع از آلیاژ ها در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. همین طور خواص جوش پذیری این نوع از عناصر بسیار بالا و چشم گیر می باشد. در رابطه با آلیاژ های سری 6000 باید گفت که قابلیت شکل پذیری و مقاومت آن بسیار بالا می باشد.

آلیاژ ریختگی

بهتر است آلیاژ ریختگی را هم در دسته آلیاژ های کار پذیر قرار دهید. چرا که حجم آلیاژ های کار پذیر بیش تر از آلیاژ های ریختگی می باشد. کاربرد این نوع از محصولات بیش تر در زمینه محصولات قابل شکل دهی مانند ورق، لوله، فویل و … می باشد.

معرفی انواع تسمه های آلومینیومی آلیاژی

همان طور که می دانید آلومینیوم فلزی با خواص و ویژگی های شگفت آور است که اضافه کردن عناصر مختلف به آن می تواند آلیاژی با ویژگی های جدید به ما تحویل دهد. از این رو از پر استفاده ترین تسمه های آلومینیومی آلیاژی را برای شما در ادامه نام خواهیم برد.

تسمه آلومینیوم 7075

ویژگی ها: دارای شکل پذیری مناسب

تسمه آلومینیوم T6 , T651 – 7075

ویژگی ها: استحکام بالا در مقایسه با سایر آلیاژ های آلومینیوم

تسمه آلومینیوم 2024

ویژگی ها: مقاومت به خستگی و استحکام بالا. امکان انجام عملیات حرارتی و دو چندان شدن ویژگی ها این تسمه آلومینیوم آلیاژی.

کاربرد تسمه آلومینیوم
کاربرد تسمه آلومینیوم و معرفی ویژگی هر کدام

تسمه آلومینیوم T4 , T351 2024

ویژگی ها: مقاومت به خستگی و استحکام بالا. مقاوم در برابر وزن های زیاد.

تسمه آلومینیوم 6061

ویژگی ها: کار پذیری مناسب در مقایسه با سایر آلیاژ های آلومینیوم. در صورت انجام عملیات حرارتی پیر سازی خواص آن افزایش چشم گیری خواهد داشت.

تسمه آلومینیوم 651T , 6T – 6061

ویژگی ها: استحکام بالا به همراه کار پذیری مناسب در مقایسه با سایر آلیاژ های آلومینیوم.

قیمت تسمه آلومینیوم چقدر است؟

قیمت تسمه آلومینیوم، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال مقدار و میزان سفارش و همین طور ابعاد اندازه، هر کدام می توانند به صورت جداگانه بر روی قیمت تسمه آلومینیوم تاثیر بگذارند. شما می توانید برای اطلاع بیش تر از قیمت ها، با مشاورین شرکت آلومینیوم آگرین تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *