ورق آلومینیوم ضخیم

ورق الومینیوم ضخیم

امروز می خواهیم در مورد ورق آلومینیوم ضخیم متنی را تهیه و با هم بررسی نماییم. آلومینیوم در بخش صنایع و مراکز مختلف دارای کاربردهای بسیاری می باشد و این موضوع هر ساله در حال گسترش می باشد و دامنه کاربرد آن بسیار می شود. یکی از روش های تهیه و استفاده از آلومینیوم تهیه ورق هایی از آن می باشد. کارخانجات زیادی می باشند که آلومینیوم را به صورت ورق ها تولید و عرضه می کنند.

ورق های آلومینیوم دارای خصوصیات و ویژگی های مختلفی می باشند که یکی از فاکتورهای مربوط به آن ضخامت مربوطه می باشد. شما می توانید این ورق ها را با ویژگی هایی مانند ضخامت، سبکی، قیمت مطلوب و ظاهر آن داشته باشید. اما نکته خیلی مهم این ورق ها مقاومت بالا در برابر آسیب و همچنین زنگ زدگی می باشد.

این فلز پرکاربرد با خصوصیات مثبت خود می تواند به صورت ورق آلومینیوم ضخیم درآید. و آن را در دسته ورق های فلزی بسیار نرم و سبک قرار دهیم. اگر بخواهیم روند تهیه این روق ها را بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که آلومینیوم را از میان غلطک هایی عبور می دهند که به نورد سرد معروف می باشد. تا تحت فشار بتواند حالت مناسبی بگیرد.  براساس همین تنظیماتی صورت می گیرد تا خروجی کار شما با ورق آلومینیوم با ضخامت زیاد و یا ضخامت کم باشد.

ورق آلومینیوم ضخیم چیست؟

ورق آلومینیوم ضخیم یک نوع ورق آلومینیوم است که دارای ضخامت بالا است. این نوع ورق عموما برای کاربردهایی مانند ساخت قطعات صنعتی، صفحات بسته بندی و قطعات ساختمانی استفاده می شود. ضخامت ورق آلومینیوم ضخیم ممکن است از ۲ میلیمتر به بالا باشد. این ورق ها عموما به صورت رول یا ورقه های بزرگ عرضه می شوند و می توانند به طول مورد نیاز برش داده شوند. ورق آلومینیوم ضخیم به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و کاربرد مکانیکی خوب خود، در صنایع مختلف بسیار محبوب است.

انواع ورق آلومینیوم ضخیم

انواع ورق آلومینیوم ضخیم عبارتند از:

ورق آلومینیوم ضخیم صنعتی: این نوع ورق آلومینیوم با ضخامت بالا برای استفاده در صنایع مختلف مانند صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، ساختمانی و صنایع دریایی استفاده می شود.

ورق آلومینیوم ضخیم بسته بندی: این نوع ورق آلومینیوم ضخیم به طور خاص برای بسته بندی مواد غذایی، دارویی و محصولات دیگر استفاده می شود. این ورق ها عموما دارای پوشش های محافظتی مانند رزین یا لعاب هستند.

ورق آلومینیوم ضخیم ساختمانی: این نوع ورق آلومینیوم با ضخامت بالا برای استفاده در ساختمان ها به عنوان پوشش خارجی، سقف و دیوارها استفاده می شود. این ورق ها معمولا دارای پوشش های مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند.

ورق آلومینیوم ضخیم صفحه بندی: این نوع ورق آلومینیوم ضخیم برای استفاده در صفحه بندی و قطعات فنی استفاده می شود. هر یک از این انواع ورق آلومینیوم ضخیم برای کاربردهای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد استفاده از ورق های آلومینیومی ضخیم

ورق های آلومینیومی دارای وزن پایینی می باشند و در کنار از طریق افزایش ضخامت می توانند استحکام و مقاومت خیلی زیادی را از آن انتظار داشت. این موضوع باعث شده است تا در موارد استفاده زیادی باعث شود تا خواهان زیادی داشته باشد. یکی از کاربرد های بسیار مهم آن در صنعت هوافضا می باشد که برای  موارد زیادی کاربرد دارد و شما می توانید در آن جا استفاده های زیادی را مشاهده کنید.

در بحث ساختمانی نیز این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرد که استفاده در سقف ها و پنل های دیواری می توان نام برد. صنعت حمل و نقل نیز جز صنایعی می باشد که می توانید استفاده زیادی از آن را مشاهده نمایید.  یک مورد دیگر استفاده از آن ها در صنایع غذایی می باشد. که در اثر گرما و موارد دیگر باعث ایجاد مشکل در تولیدات غذایی نمی شود و شما می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

شما با این ورق ها می توانید استحکام، شکل پذیری بالا، جوش پذیری و عدم خوردگی را داشته باشید. که برای خیلی از فلزات دیگر این موضوع جزو مشکلات می باشد و باعث می شود تا شما نتوانید از آن استفاده کنید.  همچنین رسانایی الکتریکی و  عایق حرارتی از جمله موارد دیگری می باشد که شما را مجاب می کند تا در نقاط مختلف استفاده نمایید.

ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی نوعی ورق آلومینیوم است که با استفاده از روش های مختلفی رنگ آمیزی می شود. در این روش ها، رنگ های مختلفی بر روی سطح آلومینیوم اعمال می شود تا ورق آلومینیوم به طرزی زیبا و جذاب رنگ آمیزی شود. این روش ها می توانند شامل رنگ آمیزی پودری، رنگ آمیزی الکترواستاتیک و رنگ آمیزی به روش پیچیده تری مانند آنودایزینگ باشند.

ورق آلومینیوم رنگی علاوه بر جنبه های ظاهری زیبا، مقاومت به خوردگی مشابهی با ورق آلومینیوم طبیعی دارد. این نوع ورق‌ها معمولا در صنایع ساختمانی، تابلوسازی، تولید انواع ظروف آشپزخانه و سایر کاربردهای زیبایی محور استفاده می شود.

ورق آلومینیوم ضخیم با کیفیت

ورق های آلومینیوم ضخیم دارای مقاومت مناسبی می باشند. اما آنچه مهم می باشد آن است که این افزایش ضخامت خصوصیات دیگر آن را تحت شعاع قرار ندهد. وزن سبک و همچنین قیمت مناسب ورق آلومینیوم ضخیم می تواند جز مواردی باشد که می تواند خصوصیت مربوط به آن را کامل و جز نکات مثبت آن قرار گیرد. مقاومت بالای آن و همچنین زیبایی ظاهری می تواند جزو موارد دیگری برای خصوصیات مثبت آن باشد که می تواند باعث جذب مشتریان هدف شود.

تفاوت بین ورق نازک و آلومینیوم

تفاوت اصلی بین ورق نازک و آلومینیوم در ضخامت آنها است. ورق نازک عموما به ورق‌هایی اطلاق می‌شود که ضخامت آنها کمتر از 6 میکرومتر است، در حالی که آلومینیوم یک فلز است که در انواع ضخامت‌ها و ابعاد موجود است. ورق نازک معمولا برای کاربردهایی مانند بسته‌بندی، فیلم‌های صنعتی، الکترودها و میکروسکوپ‌ها استفاده می‌شود.

ضخامت کم آن باعث انعطاف پذیری بالا و وزن سبک می‌شود. آلومینیوم یک فلز سبک است که بسیار مقاوم در برابر خوردگی و حرارت است. به عنوان یک فلز گرماگیر، آلومینیوم در صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنایع الکترونیکی استفاده می‌شود. آلومینیوم نیز می‌تواند در انواع ضخامت‌ها بوده و به صورت ورق، لوله، نوار و قطعات مختلف تولید شود.

فروش ورق آلومینیوم در تهران

در تهران می‌توانید از طریق فروشگاه‌های متخصص مانند آلومینیوم آگرین در فروش مواد آلومینیوم و فولاد و همچنین فروشگاه‌های ساختمانی و صنعتی ورق آلومینیوم را تهیه کنید. همچنین می‌توانید از طریق اینترنت و وبسایت‌های فروشگاهی آنلاین نیز به راحتی ورق آلومینیوم را سفارش دهید و به آدرس دلخواه تحویل بگیرید. قبل از خرید، بهتر است از قیمت و کیفیت ورق آلومینیوم در چند فروشگاه مختلف استعلام بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت ورق الومینیوم ضخیم

یکی از محصولاتی که می توانید از مجموعه آگرین تهیه نمایید، ورق های آلومینیم ضخیم می باشد که در هر یک از صنایع کاربردهای خاصی دارند. ضخامت زیاد باعث می شود تا هزینه مربوط به آن نیز تغییر پیدا کند. شما با بررسی مراحل تولید می توانید به نتیجه مناسبی دست پیدا کنید که ضخامت می تواند بر روی قیمت مربوط به آن تعیین کننده باشد.

ورق های براساس آن که چه شکلی و همچنین ورق آلومینیوم دارای چه روند تولیدی می باشند می تواند تصمیم گیری در مورد قیمت آن را بهتر درک نمود. ورق های آلومینیومی در مراکز مختلفی تولید می شود که می تواند دارای کیفیت و قیمت های متفاوتی باشند. به همین دلیل در قیمت مربوط به ورق های آلومینیوم ضخیم نیز این مورد دیده می شود و شما با بررسی قیمت ها می توانید تنوع زیادی را در بازار مشاهده نمایید.

مجموعه آگرین نیز همیشه سعی نموده است فعالیت خود بر مبنای مشتری مداری و خواسته مخاطبین هدف قرار دهد. به همین منظور  سعی نموده ایم تا در کنار تامین کیفیت مناسب،قیمت را نیز به صورت کاملاً معقول و متناسب با خواسته های مشتریان تامین عرضه کنیم.

اگر شما نیز به دنبال ورق های آلومینیم با ضخامت زیاد و یا ضخامت های دیگر می باشید، می توانید با شماره تماس های موجود در سایت آلومینیوم آگرین تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *