ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت چیست؟

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت یک محصول چند لایه است که در صنایع زیادی کاربرد دارد. این محصول، به خصوص در فرآیند عایق کاری در تاسیسات و تجهیزات کاربرد زیادی دارد.

در ترکیبات عایق های گرمایی مانند پشم سنگ و پشم شیشه نمک وجود دارد . در صورت نفوذ رطوبت به عایق گرمایی در مجاورت ورق آلومینیوم و تجهیزات عایق کاری رسانا شده و منجر به پیل گالوانیک و خوردگی شیمیایی می شود.

در ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت، کاغذ کرافت این رطوبت را جذب می کند و مانع از ایجاد پیل گالوانیک می شود. درصورتی  که رطوبت بیش از حد امکان جذب، توسط کاغذ کرافت باشد لایه پلی اتلین موجود در ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت مداخله نموده و مانع از عبور جریان الکتریسیته و خوردگی الکتروشیمیایی در لوله و تجهیزات می شود.

اجزای تشکیل دهنده ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت از ترکیب 3 لایه ورق آلومینیوم، پلی اتلین و کاغذ کرافت تشکیل شده است. این لایه ها هر کدام خاصیت منحصر به فرد و ویژگی هایی خاصی دارند که سبب می شود این محصول قابلیت های خاص خود را داشته باشد.

1- ورق آلومینیوم: این لایه در محصول، لایه بیرونی را تشکیل می دهد که از جنس ورق آلومینیوم است. از خواص ورق آلومینیوم می توان به ضد زنگ بودن، انعطاف پذیری و بازتابندگی بالای فلز و جلوگیری از نفوذ اشعه UV به عایق اشاره کرد.

2- پلی اتلین: در محصول، این لایه زیر ورق آلومینیوم قرار دارد و در واقع لایه میانی محسوب می شود. از خواص لایه پلی اتلین عایق رطوبتی و ضد بخار آب بودن اشاره کرد. به سبب همین خواص ، مانع از خوردگی شیمیایی می شود.

3- کاغذ کرافت: به عنوان لایه داخلی و محافظ آلومینیوم محسوب می شود. در واقع کاغذ کرافت با استفاده از جذب رطوبت مانع از ایجاد پیل گالوانیک میان لایه آلومینیوم و عایق زیرین می شود.

ضخامت ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ضخامت رایج ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت با عرض ۱ متر و از ضخامت تجمیعی ۰.۴ میلیمتر ( ضخامت ورق آلومنیوم ۰.۲ میلی متر به علاوه ۰.۲ میلیمتر ضخامت کاغذ کرافت) است. اینکه از چه ضخامت و ابعادی استقفاده شود بستگی به کاربرد و شرایط محیطی دارد.

این موضوع در جدول پایین کاملا توضیح داده شده است.

 

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت
معرفی ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کراف

مشخصات ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

نوع ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافتعرض ورق آلومینیوم ضخامت تجمیعی (حداقل)ضخامت تجمیعی (حداکثر)وزن رول (حداقل)وزن رول (حداکثر)استعلام قیمت
صاف1 متر0.4mm 1.2 mm100کیلوگرم250 کیلوگرمتماس بگیرید
کرکره گام 5 میلی متر1 متر0.4mm 1.2 mmطول برش مورد نیازطول برش مورد نیازتماس بگیرید
کرکره گام 32 میلی متر0.920.8mm 1.2 mmطول برش مورد نیازطول برش مورد نیازتماس بگیرید
توضیح : ضخامت تجمیعی شامل ضخامت ورق آلومینیوم + 0.2 ضخامت کاغذ کرافت

انواع فرم های ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت به دو صورت صاف (ساده) و کرکره ای تولید می شود.

1- ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت به صورت ساده

این نوع از محصول سطح صاف و یکنواختی دارد و جهت عایق کاری سطوح بدون قوس و شکل و سطوح صاف استفاده می شود.

این محصول به شکل رول هایی با عرض 1000 میلی متر است و در ضخامت های از 0.25 تا 1.2 میلی متر قابل سفارش از سمت مشتری و تولید و عرضه از سوی تولید کننده است.

 

2- ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت به صورت کرکره ای

دلیل نام گذاری این محصول به دلیل وجود برجستگی هایی بر روی آن است. این برجستگی ها سبب می شود این نوع از ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت در مقابل ضربه و فشار مستحکم شده و مقاومت بیشتری داشته باشد. ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت به دو صورت گام 5mm  و 32mm  تولید می شود.

  •  کرکره گام 5 میلی‌متر

در این مدل، بعد از انجام فرآِیند پوشش ورق آلومینیوم با پلی کرافت، کرکره ورق به صورت عرضی انجام می شود  و فاصله دو گام در این فرم از کرکره 5 mm  می باشد.

این نوع از ورق های آلومینیوم با پوشش پلی کرافت را می توان در عرض 1000 میلی متر و طول دلخواه سفارش داد. این محصول به صورت رول 30 متری قابل عرضه است. ضخامت این نوع از ورق  کرکره  بین 0.25 تا 0.6 متغیر و قابل عرضه توسط تولید کنندگان است.

  • کرکره گام 32 میلی‌متر

در این مدل از فرم کرکره ای بعد از فرآیند پوشش ورق الومینیوم با پلی کرافت، کرکره ورق به صورت طولی انجام می شود و فاصله دوگام درکرکره 32 mm  می باشد. 

ضخامت این نوع از ورق الومینیوم با پوشش پلی کرافت از 0.5 الی1 میلی متر متغیر است.

 

 

 

ورق آلمینیم با پوشش پلی کراف

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت
مدل های مختلف ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

 

ورقلومینیوم با پوشش پلی ک

کاربرد ورق های پلی کرافت در صنایع مختلف

کاربرد اصلی ورق های پلی کرافت، جهت عایق کاری در محیط های مختلف می باشد. از امکانی که می توانند از ورق های پلی کرافت جهت عایق استفاده کنند می توانیم از موتور خانه ها، پتروشیمی ها، تاسیسات نیروگاه، نیروگاه های حرارتی، برج ها، مبدل ها، کارخانجات بزرگ مواد بهداشتی، عایق روی تان ها، مجتمع های پتروشیمی و کارخانه هایی با دمای ویژه نام ببریم.
البته لازم به ذکر است که این ورق ها برای خطوط لوله هم به کار می روند. شما می توانید با در نظر گرفتن هر ضخامت بر حسب قطر لوله ای که دارید و همین طور نوع عایقی که در آن به کار رفته است، ضخامت مورد نیاز خود را از این ورق های تهیه کنید.
لازم به ذکر است که این ورق ها یکی از موثر ترین و شناخته شده ترین روش جهت عایق کاری به شمار می آید.

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت
کاربرد ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

مزایای استفاده از پوشش های محافظ کرکره پلی کرافت:

– عدم انعکاس مستقیم نور
– جذب رطوبت ایجاد شده از تبادل حرارتی که در فضای مخصوص پوشش وجود دارد.
– مقرون به صرفه بودن آن ها
– جلوگیری از پخش شدن و گسترش پیدا کردن حرارت در محیط
– جلوگیری از شکستن و تا شدن ورق در روکش کردن لوله ها با قطر های مختلف

برای سفارش محصولات مورد نیاز ، با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید:

تماس با کارشناسان شرکت آلومینیوم آگرین

021-66910630

یک دیدگاه در ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *