آلیاژ آلومینیوم برنز

آلیاژ آلومینیوم برنز

آلیاژ آلومینیوم برنز از جمله آلیاژهایی می باشد که می توانید در قسمت های مختلف استفاده از آن را مشاهده کنید. خواص ویژه آن باعث شده است تا عده زیادی در نقاط مختلف آن را استفاده نمایند. شما نیز بهتر است با این مورد آشنا شده و در صورت لزوم در مناطق مختلف استفاده نمایید.

آلیاژ آلومینیوم برنز چیست؟

آلیاژ آلومینیوم برنز نام دیگر آلیاژ های مس و آلومینیوم است. این آلیاژ  سختی مناسبی در برابر سایش و خستگی را دارا می باشد. آلیاژ آلومینیوم بزنز  بر پایه مس می باشد و همچنین حدود 5 الی 11 درصد ترکیب مربوط به آن را آلومینیوم تشکیل می دهد. آهن، نیکل و منگنز از جمله عناصر دیگری می باشند که در آلیاژ آلومینیوم برنز استفاده می شود.  از دیگر ویژگی آن به دارا بودن یک پوشش مناسب از اکسید آلومینیوم برای جلوگیری از خوردگی است. این مقاومت به حدی می باشد که شما می توانید استفاده از آن ها را در مناطق دریایی نیز استفاده کنید.

آلیاژ آلومینیوم برنز تعریف
تعریف آلیاژ آلومینیوم برنز

برنز آلومینیوم در ترکیبات مختلفی وجود دارند که هر یک از آن آلیاژ ها دارای خواص مخصوص به خود هستند. مقاومت مناسب در برابر خوردگی و همچنین خواص مکانیکی مطلوب آن باعث شده است تا انتخاب خیلی از افراد در صنایع مختلف باشد.

آلیاژ مورد نظر دارای استحکام قابل مقایسه با فولاد نرم هستند و در قطعات صنعتی می توانید به صورت فراوان کاربرد آن را مشاهده کنید.

موارد کاربر آلومینیوم برنز

با توجه به خصوصیات و عملکرد مناسبی که از این آلیاژ دیده می شود، می توان در مناطق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. خاصیت ریخته گری آسان، استحکام بالا، خاصیت مقاومت در مقابل زنگ زدگی، شکل پذیری، جوش پذیری، مقاومت مناسب در برابر خستگی و تکرار بارگذاری و سایش از جمله مواردی می باشد که باعث می شود تا در جاهای متنوع و مورد نیازی استفاده شود. مقاومت آن در برابر خوردگی به حدی می باشد که خیلی از موارد استفاده از این آلیاژ  را به سایر مصالح ترجیح می دهند. صنایع شیمیایی، پتروشیمی، دریایی و صنایع اسیدی از جمله مواردی می باشد که می توان استفاده زیاد از آن را مشاهده نمود.

استفاده از آلیاژ آلومینیوم برنز در ساخت قطعات ماشین آلات و ابزار های مربوط به آن به کاربرده می شود. آلیاژ ها به دلیل رنگ طلایی و مقاومت در برابر کدر شدن زیاد، برای جواهرات و معماری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. مقاومت آن ها در برابر اکسیداسیون در دمای بالا و خودرگی، به ویژه توسط اسیدهای رقیق، آن ها را برای تجهیزات و ترشی کردن و سایر خدماتی که شامل قرار گرفتن در معرض اسیدها رقیق می شوند، مفید است.

آلیاژ هایی که در حدود 8 درصد آلومینیوم را می توان به صورت سرد نورد کرد. در این نورد می تواند تولیداتی مانند ورق و لوله را تهیه نمود، که در کارخانه های شیمیایی و پالایشگاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از آلیاژهای آلومینیوم برنز ممکن است حاوی آهن و منگنز نیز باشند و قادر به کار سرد محدود هستند اما قادر به نورد گرم، اکسترود و یا آهنگری شوند. اما قوی ترین مورد حاوی آن دسته می باشند که حاوی نیکل است.

آلومینیوم در آلومینیوم برنز

یکی از عناصر تشکیل دهنده این آلیاژ بعد از مس که عنصر پایه می باشد را آلومینیوم تشکیل می دهد. این آلیاژ ممکن است همراه با فلزات دیگر نیز باشد که نیکل یکی از آن ها است. نیکل باعث منجربه می شود تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی را براورده کند. استفاده در پره های کمپرسور توربین گازی یکی از نمونه های استفاده آن می باشد.

آلیاژ های دارای مقدار تقریباً 10 درصد آلومینیوم می تواند در قسمت هایی مختلفی مانند ملخ های کشتی که دارای مقاومت بالا می باشد، استفاده می شود. آلومینیوم برنز در طلا نیز برای ریخته گری تاج دندان استفاده می شود. آلیاژهای مورد استفاده از نظر شیمیایی موثر نبوده و ظاهر طلایی دارد.

قیمت آلومینیوم برنز

این آلیاژ نیز مانند تمامی موادهای صنعتی مورد استفاده بسته به قیمت آلیاژ های تشکیل دهنده آن می تواند دچار نوسانات نیز باشند. بنابراین قیمت مربوط به آلومینیوم برنز باید براساس پیگیری از مراکز عرضه و براساس قیمت روز آن تعیین شود. به منظور خرید آلیاژ آلومینیوم برنز می توانید از طریق مجموعه های عرضه کننده این محصول را تهیه نمایید. البته در هنگام خرید باید به کیفیت مربوط به آن نیز توجه لازم شود. موارد استفاده از آن مهم می باشد و در صورت اختلال در این آلیاژ می تواند باعث مختل شدن فعالیت و کل فرایند انجام کار شود. به همین منظور بهتر است تا با دقت و وسواس بیشتر آن را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

برای دریافت قیمت آلومینیوم برنز، با کارشناسان آلومینیوم آگرین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *