انواع تسمه استیل

انواع تسمه استیل

مصرف کنندگان از بازدید از فروشگاه های محلی برای مرور و خرید اقلام لذت می برند. چیزی که اکثر مصرف کنندگان هرگز در نظر نمی گیرند این است که چگونه همه آن محصولات به آنجا منتقل می شوند. نوار فولادی ضد زنگ نقش مهمی در این امر ایفا می کند.

تسمه های استیل چیست؟

قبل از یادگیری در مورد انواع تسمه استیل، مهم است که بدانیم نوار فولادی ضد زنگ چیست.

بسیاری از مواد تسمه ای که می توان برای حمل و نقل کالا استفاده کرد با استحکام کششی آنها اندازه گیری می شود. این واحد اندازه گیری این است که مهندسان چگونه تعیین می کنند که یک ماده قبل از شکستن چه اندازه ای را می تواند تحمل کند. تسمه استیل بالاترین استحکام کششی را در بین همه دارند.

نوارهای نرم تر انتخاب خوبی برای نگه داشتن مواد با لبه های تیز نیست و ممکن است تسمه را برش دهند. نوارهای نرم تر نیز برای نگهداری موادی که ته نشین نمی شوند ایده آل نیست، زیرا با جابجایی مواد شکل خود را از دست می دهند.

تسمه استیل از بیش از 11 درصد کروم تشکیل شده است که به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است. تسمه استیل طراحی شده است تا در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوا و اشعه ماوراء بنفش مقاومت کند. چه در حمل و نقل مواد در باران، چه در هوای آفتابی و گرم، تسمه استیل وسایل را ایمن نگه می دارد.

برای حمل و نقل اقلام سنگین، سخت و تیز در فواصل طولانی، به خصوص اگر چندین عملیات بارگیری و تخلیه داشته باشند، تسمه استیل بهترین گزینه برای این کار است.

» مطالعه بیشتر: کویل آلومینیوم

درجات تسمه استیل

اکنون، وقتی درجات تسمه استیل را در نظر بگیرید، درک مواد را سخت‌تر می‌کند. از آنجایی که تسمه استیل برای بسیاری از کاربردها استفاده می شود، برای انطباق با هر موقعیت مهندسی شده است. مخلوط عناصری که در داخل تسمه استیل وجود دارد، بر اساس درجه طبقه‌بندی می‌شوند. هر درجه برای یک هدف خاص مناسب است. هنگامی که صحبت از تسمه استیل به میان می آید، سه گرید پرکاربرد به یادمان می آید که عبارتند از:  304 ،  201  و  نوع 316 . در اینجا هر یک از توضیحات آمده است تا به شما کمک کند تا متوجه شوید که کدام یک برای برنامه شما بهترین است.

نوع 201

نوع 201 متداول ترین نوع تسمه استیل Band-N-Go است که سخت تر و قوی تر است.

این یک گرید آمریکای شمالی است که در زمانی که قیمت‌های جهانی نیکل بسیار بالا بود، ساخته شده است. به عنوان راه حلی برای این قیمت های بالا، نوع 201 با نیکل کاهش یافته (Ni) و سطح بالاتری از منگنز (Mn) در ترکیب آن ایجاد شد.  این نوع از تسمه استیل در ابتدا توسط برخی شهرداری ها و شرکت های آب و برق با هدف هزینه کمتر استاده شد، اما در حال حاضر برای استحکام بالاتر از آن استفاده می شود. تسمه استیل نوع 201 اغلب برای اتصال علائم و وسایل الکتریکی به تیرهای برق، بستن اتصالات به شیلنگ های با قطر بزرگ و بسته بندی کابل ها و شیلنگ ها استفاده می شود.

تسمه استیل نوع 201 منحصر به فرد است، زیرا به دلیل افزایش قیمت نیکل ساخته شده است. این بدان معناست که ارزان‌تر است، اما میزان نیکل آن نیز بسیار پایین‌تر است. بدون نیکل به اندازه کافی، در جلوگیری از خوردگی موثر نیست.

سطوح بالاتر منگنز کمک می کند تا نوع 201 یکی از قوی ترین انواع تسمه استیل باشد. صنایعی که این نوع را ترجیح می دهند، صنایعی هستند که به دنبال دوام بیشتر با هزینه کمتر هستند و نگران قرار گرفتن در معرض عناصر خورنده نیستند.

هر نوع تسمه استیل مزایا و معایب منحصر به فردی دارد. برخی برای انواع خاصی از موقعیت ها مناسب تر هستند.

تسمه استیل نوع 201 به ویژه در محیط های سرد مفید است، زیرا چقرمگی آن در هوای سرد حفظ می شود. برای جبران کمبود نیکل، متوجه خواهید شد که از منگنز و نیتروژن بیشتری تشکیل شده است. به عنوان ارزان ترین نوع تسمه استیل، نوع 201 جذاب ترین به نظر می رسد. با این حال، در محیط های بسیار خورنده تا مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

نوع 304

نوع 304 یک تسمه استیل همه منظوره است که بیشتر در سراسر جهان استفاده می شود. اگر لوازم خانگی (یا شیرآلات) از جنس استنلس استیل دارید، احتمالاً از نوع 304 ساخته شده است. از تجربه ما: برخی از رایج ترین موارد استفاده، تسمه دادن ژاکت عایق به لوله ها و مخازن است. تثبیت علائم سبک وزن و مواد تبلیغاتی بر روی ستون ها یا پست ها. در خطوط لوله، از نوار فولادی ضد زنگ نوع 304 برای بستن کابل های ردیاب حرارتی به خطوط لوله برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده می شود.

تسمه استیل نوع 304 رایج ترین و عمومی ترین نوع تسمه استیل است. در واقع، این نوع تسمه استیل آنقدر رایج است که احتمالاً در لوازم خانگی و حتی شیر آب شما استفاده می شود.

این نوع به دلیل محتوای نیکل بالاتر آن نسبت به سایر انواع تسمه استیل تعریف می شود. با توجه به افزایش هزینه نیکل، این امر باعث می شود که تسمه استیل نوع 304 کمی گرانتر از انواع دیگر باشد. با این حال، نیکل چیزی است که نوع 304 را کمتر در معرض خوردگی قرار می دهد.

بدیهی است که می توانید ببینید که چرا این نوع برای صنایع لوازم خانگی و لوله کشی جذاب است. همچنین به دلایل مشابه به صنایع امضا و برق نیز توجه دارد. نصب علائم و تسمه خطوط لوله و مخازن از کاربردهای رایج این نوع تسمه استیل است.

در نهایت، قرار گرفتن در معرض عناصر خورنده چیزی است که کسب و کارها را به انتخاب نوار فولادی نوع 304 برای نیازهای خود سوق می دهد. همچنین توانایی خمش، شکل دهی و مسطح کردن تسمه استیل نوع 201 را دارد.

متأسفانه، در حالی که در برابر خوردگی مقاوم تر است، از دوام کمتری نسبت به سایر انواع تسمه استیل برخوردار است.

نوع 316

نوع 316 برای مقاومت در برابر خوردگی بیشتر ساخته شده است . به طور کلی مقدار نیکل کمی بالاتر است، اما با افزودن مولیبدن (Mb) متمایز می شود. این نوع تسمه استیل مشخص شده و در محیط های دریایی استفاده می شود. به عنوان مثال کشتی های اقیانوس پیما و سکوهای حفاری نفت و گاز. از تجربه ما، معمولاً برای تثبیت کابل‌ها به سینی کابل یا ستون‌ها و بسته‌بندی کابل‌ها یا شیلنگ‌ها استفاده می‌شود. نواربندی نوع 316 در امتداد خطوط ساحلی (برای تابلوها یا تزئینات) یا در کاربردهای تبرید بسیار رایج است.

مانند نوع 304، این نوع نیز معمولاً برای چسباندن علائم و سایر نیازهای لوله کشی استفاده می شود. اگرچه در برابر خوردگی مقاوم نیست، اما همچنان از محافظت در برابر خوردگی خوبی برخوردار است.

در حالی که نوع 201 کمترین مقاومت در برابر خوردگی را دارد و نوع 304 مقاومت بیشتری دارد، نوع 316 بیشترین مقاومت را دارد. همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، دارای مقادیر بالای نیکل است.

بدیهی است که این میزان بالای نیکل، نوع 316 را به گرانترین نوع نوار فولادی ضد زنگ تبدیل می کند. با این حال، برای برخی از صنایع، هزینه آن ارزش آن را دارد.

نوع 316 با نوع 304 تفاوت دارد، زیرا دارای مولیبدن است، آلیاژی که با خوردگی مبارزه می کند. تسمه استیل نوع 316 برای موقعیت هایی با قرار گرفتن در معرض نمک و کلرید بیشتر ایده آل است.

در حالی که تسمه استیل نوع 304 انتخاب مقرون به صرفه تری به نظر می رسد، اما مقاومت مشابهی در برابر نمک و کلرید ندارد. این باعث می‌شود که سریع‌تر خراب شود و در دراز مدت زمانی که نیاز به تعویض آن دارید، هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

اکثر مردم برای کاربردهای خارجی و ساحلی به تسمه استیل نوع 316 روی می آورند. البته محیط‌های شدیدتر نیاز به درجه بالاتری از این نوع دارند. درجات بالاتر تسمه استیل نوع 316 حاوی کروم بیشتری است که دوام بیشتری دارد.

علاوه بر مولیبدن و کروم، می توان آلیاژهای نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، مس، نیتروژن، فسفر و سلنیوم را یافت. این عناصر کمک می کنند تا نوع 316 به طور کلی یکی از بهترین انواع تسمه استیل باشد.

انتخاب بین انواع تسمه استیل کاملاً به کاربرد بستگی دارد. در برخی موارد، پر کردن روی تسمه استیل نوع 316 مقرون به صرفه نیست. در موارد دیگر، قیمت بالاتر باعث صرفه جویی بیشتر در دراز مدت می شود.

تسمه استیل مورد نظر خود را پیدا کنید

جابجایی بار سنگین مواد نیاز به برندسازی درجه یک برای جلوگیری از هرگونه ضرر مالی دارد. تسمه استیل بهترین انتخاب برای ایمن سازی کالای شماست.

با این حال، در حالی که تمام تسمه استیل حاوی عناصر اساسی یکسانی است، همه آنها برابر نیستند. هر نوع تسمه استیل دارای ترکیب متفاوتی از فلزات است که نوع 304، نوع 201 و نوع 316 را ایجاد می کند.

قیمت و در دسترس بودن تسمه استیل

برای خرید تسمه استیل مورد نظر خود با کیفیت عالی و قیمتی رقابتی از سایت آلومینیوم آگرین اقدام کنید. تنها کافیست یکبار خرید کنید تا یک تجربه منحصر به فرد برای شما ثبت شود. آلومینیوم آگرین با داشتن تیم خبره و سابقه فروش طولانی مدت توانسته جایگاه ویژه ای بین رقبا کسب کند.

شرکت آلومینیوم صنعت نوین آگرین از  سال ۱۳۹۵ با هدف تولید انواع ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت با بهره مندی از کادر متخصص و دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط با صنعت نفت فعالیت خود را آغاز نمود . این شرکت با هدف بهبود و پیشرفت صنایع تلاش نمود تا دستگاه هایی با بالاترین میزان دقت تولید نماید و خود در این راه از پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *