کویل آلومینیوم چیست؟

کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم چیست؟

کاربرد های کویل آلومینیوم چیست؟ کویل های آلومینیوم، طی فرآیند نورد گرم در کارخانه تولید می شوند.
در این فرآیند، شمش آلومینیوم باید از میان غلتک های بسیار سنگین که وزنی در حدود 20 تن دارند، عبور کنند تا طول آن ها افزایش یابد.
در ابتدا، شمش آلومینیوم طبق فرآیند نورد گرم، در درجه حرارت های بسیار بالا، گرم شده و طی یک سری حرکت های رفت و برگشتی، ضخامت آن کاهش می یابد.
تختال آلومینیوم پس از سرد شدن، استحکام بالایی دارد.

توضیحی بیش تر در مورد کویل آلومینیوم:

از طرف دیگر، به منظور افزایش مقاومت (مقاومت ظاهری – مقاومت خوردگی) متریال تولید شده، درصدی از عناصر به خط تولید اضافه می شود.
برای حذف تنش های احتمالی در حین انجام فرآیند، لازم است آلومینیوم در هنگام گذر از مرحله نورد گرم، به مقدار کافی کشیده شود.
محصول نهایی خنک و به شکل ورق و یا رول، پیچیده شده و روانه بازار می گردد.
نورد سرد، آخرین مرحله برای تولید برخی از ورق های آلومینیومی است.
اما به طور کلی، بیش تر ورق های آلومینیومی تحت فرآیند صنعتی نورد گرم تولید می شود.
کویل آلومینیوم آلیاژی دارای عملکرد شکل گیری خوبی، مقاومت در برابر خوردگی است.
دارا بودن قابلیت جوشکاری و مقاومت متوسط مکانیکی باعث شده است که برای ساخت مخزن روغن هواپیما، لوله روغن و هم چنین وسایل حمل و نقل، قطعات فلزی کشتی، از کویل آلومینیوم استفاده می‌شود.

کویل آلومینیوم
توضیحاتی در مورد کویل آلومینیوم

موارد مصرف کویل آلومینیوم:

کویل آلومینیومی آلیاژی به طور گسترده ‌ای در دکوراسیون، بسته بندی، ساخت، حمل و نقل، الکترونیکی،حمل و نقل هوایی، پرواز فضایی، اسلحه سازی و سایر مناطق مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
کویل آلومینیوم آلیاژی در صنایع هوافضا، برای ساختن پوست هواپیما، قاب بدنه، خرپا، روتور، پروانه، مخزن سوخت، صفحه دیواری و بند بند دنده فرود و حلقه جعل موشک، صفحه دیواری فضاپیما و غیره استفاده می ‌شود.
کویل آلومینیومی آلیاژی در حمل و نقل، خودرو، مترو، راه آهن تهویه هوا، رادیاتور، پانل ‌ها، توپی چرخ و کشتی سازی استفاده می ‌شود.
چاپ کویل آلومینیوم که عمدتاً برای نسخه PS استفاده می‌ شود، نسخه PS پایه آلومینیوم نوعی از مواد جدید است، چاپ برای ساخت خودکار صفحه و چاپ.

آنادایز

ورق های آلومینیوم از جمله‌ فلزاتی به شمار می آیند که دارای اکسید سخت می باشند. این مسئله به معنای این است که اکسید آلومینیوم دارای مقاومت فیزیکی بالا تری نسبت به آلومینیوم در برابر خش خوردگی می باشد.
همن طور مقاومت شیمیایی بیش تر و بهتری در برابر خوردگی را دارا می باشد.
به همین خاطر برای بالا بردن مقاومت فیزیکی و شیمیایی ورق آلومینیوم، آن را آنادایز می کنند.
شما می توانید برای آنادایز کردن ورق آلومینیوم با مجموعه آلومینیوم آگرین در تماس باشید. توجه داشته باشید که آنادایز می تواند مقاومت آلومینیوم را تا حد چشم گیری افزایش دهد.

کویل آلومینیوم
از کویل آلومینیوم در چه مواردی استفاده می شود؟

انواع ورق آلومینیوم

ورق های آلومینیوم مانند سایر ورق های تولیدی، در انواع مختلف و گوناگون تولید و عرضه می گردند. این ورق ها را می توان در ابعاد مختلفی دسته بندی نمود.
به طور مثال در تولید، ورق آلومینیوم در دو حالت شید و رول به مشتری ارائه می شود.
هم چنین از نظر طرح روی آن، بر اساس کاربرد در مدل های آجدار، ساده و امباس دسته بندی می شود.
لازم به ذکر است که ورق های آلومینیوم را از نظر فرم می توان در دسته های ذوزنقه ای، کرکره ای و شادولاین، تقسیم بندی نمود.
امکان دارد که ورق های آلومینیوم بر اساس کاربردی که دارند، جهت تقویت نمودن برخی از خواص آن ها و یا زیبا تر کردنشان، آن ها را رنگ نموده و یا پوشش می دهند. که همین مسئله می تواند دسته بندی جدیدی را برای ورق های آلومینیوم رقم بزند.
این نوع از دسته بندی ورق های آلومینیوم، آن ها را به دو دسته ورق آلومینیوم با پوشش پلی سرلین و ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت تقسیم بندی می کند.
توضیحی درباره ورق های آلومینیوم با پوشش پلی سرلین و پلی کرافت:
در ورق های آلومینیومی با پوشش پلی سرلین، جهت ایجاد عایق رطوبتی یک پوشش سه لایه ای از پلی اتیلن روی آن داده خواهد شد. در این صورت مقاومت آن ها در برابر خوردگی افزایش پیدا می کند.
این نوع از ورق های آلومینیوم بیش تر برای مخازنی که در شرایط رطوبتی و سوراخ شوندگی قرار دارند، بسیار مناسب می باشد.
ورق های آلومینیوم با پوشش پلی کرافت، با لایه ای عایق گرم مانند پشم شیشه پوشانده می شوند. این نوع از عایق ها به دلیل داشتن نمک، در زمان نفوذ رطوبت، رسانا شده و خورده می شوند.
به همین خاطر از ورق پلی کرافت استفاده می شود تا رطوبت ورودی را به خود جذب کرده و مقاومت به خوردگی ورق ها را تا حد چشم گیری افزایش دهد.

نحوه سفارش کویل آلومینیوم:

در صورتی که تصمیم دارید کویل آلومینیوم را به عرض و طول کارآمد برای خود سفارش دهید، می توانید با مشاورین مجموعه آلومینیوم آگرین تماس گرفته و به راحتی سفارش خود را ثبت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *