شمش آلومینیوم در بورس و جهان

شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم در بورس و جهان

بررسی اما و اگرهای شمش آلومینیوم در بورس و جهان در سال 2021.

رویترز گزارش داد؛ داده‌های رسمی نشان می‌دهد تولید روزانه آلومینیوم چین به رکورد بالایی رسیده و با توجه به بهبود قیمت‌ها و شروع فعالیت کارخانه‌های ذوب، تولید آلومینیوم چین در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

این در حالی است که تولید ایران و عرضه این محصول همچنان پاسخگوی عطش سیری ناپذیر بازار ایران نیست.

به گزارش ایرنا ، شرکت آلومینیوم المهدی در بورس کالای تهران، در ماه 500 تن شمش 99.5 درصد عرضه خواهد کرد.

اداره آمار چین اعلام کرد، این کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده فلزات جهان، در ماه سپتامبر بالغ بر ۳.۱۶ میلیون تن آلومینیوم اولیه تولید کرد.

که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

عرضه شمش در بورس و جهان در سال 2021:

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز شنبه 15 آذرماه میزبان عرضه ۷ هزار و ۱۰۰ تن شمش هزار پوندی، یک هزار و ۱۰۰ تن شمش ۵۰ پوندی و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالا خبر؛ امروز همچنین یک هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۵۰۰ تن شمش روی، ۴ هزار تن مس کاتد و ۱۱ هزار تن مس کم عیار نیز در تالار مذکور عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری ایرنا ، در عرضه بورس کالای تهران، شرکت آلومینیوم المهدی 500 تن شمش آلومینیومی 99.5 درصد را با قیمت 260 هزار و 526 ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه خواهد کرد.

اما بازار بیلت هم مانند قیمت عرضه شمش آلومینیوم تحت تاثیر نوسانات قیمت شمش در بازار در هفته گذشته در محدوده 10850 تومان پیشنهاد می گردید

که با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته و تحولات بازار شمش با افزایش قیمت بود.

البته بیشترین نقش را در این بازار بیلتهای ریختگی DC ایفا می نمایند و قیمتهای این نوع بیلتها هم بر حسب نوع کیفیت در همین بازه قیمتی پیشنهاد می گردید .

عرضه شمش آلومینیوم در بورس تهران

رئیس هیئت مدیره سندیکای آلومینیوم استمرار عرضه حداقل ۵ هزارتن در بورس کالا را عامل ایجاد تعادل در بازار می‌داند.

حداقل عرضه این محصول توسط ایرالکو در تالار صنعتی بورس 100 تن در نظر گرفته شده است.

این مقدار پاسخگوی بخش اندکی از نیاز بی پایان بازار آلومینیوم ایران است.

طی هفته گذشته بازار آلومینیوم که میرفت تا یک دوره آرامش را سپری کند دوباره در سایه عدم عرضه و جولان برخی عرضه کنندگان آخر هفته را با نوسان در قیمت عرضه شمش آلومینیوم سپری نمود .

در اوایل هفته گذشته پس از ارائه عرضه های خرد در بورس قیمتها تعدیل یافته بود و از 56200 تا 56500 تومان از طرف عرضه کنندگان پیشنهاد می شد .

اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته انتشار اخبار شدت گرفتن اختلافات درون سازمانی ایرالکو با عدم عرضه هفتگی این شرکت همراه گردید و نگرانی از عدم عرضه و افزایش قیمت را در دل واحد های تولیدی ایجاد نمود.

قیمت شمش آلومینیوم عرضه شده در بورس از ضرب قیمت آلومینیوم در LME (بورس فلزات لندن) و میانگین نرخ حواله خرید و فروش نیمایی در ۱/۱ به علاوه ۶۰۰ ریال به‌دست می‌آید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *