تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم، جزو مواردی است که باید به طور کامل آن را بشناسید. چرا که در زمان فروش ضایعات آن ها باید نکاتی را رعایت نمایید. در این مطلب تصمیم داریم به صورت کامل به شرح تفاوت های این دو نوع آلومینیوم بپردازیم. با ما همراه باشید.

در زمان خرید و فروش ضایعات آلومینیوم سوالی که بیش تر در مورد آن ها سوال می شود، تفاوت های ضایعات خشک و نرم آلومینیوم می باشد. هنگام خرید و فروش ضایعات آلومینیوم این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد که بدانیم بین آلومینیوم خشک و یا آلومینیوم نرم کدام یک را خریداری کنیم.

از جثه و کاربردی که آلومینیوم دارد، می توانیم به سادگی متوجه شویم که ضایعات باقی مانده آلومینیوم نرم می باشد یا آلومینیوم خشک. در واقع ریخته گری آلومینیوم برای قالب بندی و پرداخت دو نوع قالب خشک و نرم صورت می پذیرد.

نکته ای که باید پیش از تفاوت های آلومینیوم خشک و نرم بدانید این است که بهترین نوع آلومینیوم، آلومینیوم نرم می باشد. چرا که به دلیل کم تر بودن ناخالصی ها در ساختار شیمیایی آلیاژ، کیفیت آلومینیوم به مراتب بیش تر از آلومینیوم خشک حفظ شده است. از این رو ضایعات آلومینیوم نرم از قیمت بیش تری نیز برخوردار می باشد.

به طور کلی ضایعات نرم و خشک آلومینیوم، در دو دسته قرار می گیرند که موارد مختلفی را در خود جای می دهند. در ادامه به توضیح بیش تر و مفصل تری در این باره خواهیم پرداخت.

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم در چیست؟

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم به طور کلی فلزی با رنگ نقره ای است که به دلیل قیمت مقرون به صرفه و همین طور خواص و ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین محصولات آلومینیوم می توانیم به ورق آلومینیوم اشاره کنیم که در ابعاد متفاوت تولید شده و برای مصارف گوناگون در دسترس می باشد.

ضایعات آلومینیوم نرم کدام اند؟

مهم ترین فرقی که آلومینیوم خشک و نرم با یکدیگر دارند، نوع سازه و فرآورده های این دو آلیاژ می باشد که هر دو بر پایه فلز آلومینیوم می باشند. ضایعات نرم در قالب و یا مصنوعاتی ریخته گری می شوند که تحت فشار بالا، ضربات و نیاز به مقاومت به خستگی بالا نیستند. از مهم ترین ضایعات آلومینیوم نرم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضایعات سیم و کابل آلومینیومی
  • ضایعات قوطی و پروفیل و شاخه های آلومینیومی
  • ضایعات آلومینیوم ظروفی مانند ظرف رانی و سایر نوشیدنی ها

نکته مهم انی است که ضایعات آلومینیوم نرم، ضایعات سفاله آلومینیوم های نرم نام دارند که در ماشین کاری دور ریخته می شوند.

ضایعات آلومینیوم خشک کدام اند؟

همان طور که پیش تر اشاره شد، ضایعات آلومینیوم نرم تحت فشار بالا، دمای بالا و تنش های نمی باشند. به همین خاطر برای ساخت برخی از قطعات آلومینیوم، از آلومینیوم خشک استفاده می گردد. از مهم ترین ضایعات آلومینیوم خشک می توانیم از موارد زیر نام ببریم:

  • ضایعات سرسیلندر
  • ضایعات قالب های زیره کفش، اسباب بازی و سایر قالب های تزریق پلاستیکی
  • ضایعات پیستون های آلومینیومی
  • ضایعات رینگ

نکته مهم این است که آلومینیوم خشک، از ماشین کاری قطعات آلومینیوم خشک به دست می آید. در زمان ماشین کاری از دستگاه هایی مانند تراشکاری و فرز سی ان سی استفاده می گردد.

آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

با در نظر گرفتن سازه های نام برده شده در مبحث قبلی، متوجه می شویم که فرق بین آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم در چیست. در واقع این نوع از آلیاژ های آلومینیوم با در نظر گرفتن پرداخت نهایی باید از یکدیگر تفکیک شوند.

آلومینیوم نرم انعطاف پذیری بیش تری نسبت به آلومینیوم خشک دارد.

آلومینیوم خشک در ساخت قالب ها و پیستون ها می تواند تحت فشار بالا، دمای بالا و تنش ها دقت ابعادی را حفظ کند. اما آلومینیوم نرم با خوردگی و فرسایش به همراه می باشد.

ضایعات آلومینیوم نرم از ضایعات آلومینیوم خشک قیمت بیش تری در بازار دارند.

ماشین کاری آلومینیوم نرم با سطح براق تری نسبت به آلومینیوم خشک به همراه می باشد.

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم
توضیحی در مورد تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

آلومینیوم نرم چیست؟

آلومینیوم نرم در واقع به آلومینیومی گفته می شود که درصد خلوص بالایی داشته و همین طور به عنوان بهترین نوع آلومینیوم شناخته می شود.

از مهم ترین ضایعات آلومینیوم نرم می توانیم از پروفیل، آلومینیوم های کابلی، ظرفی، شاخه، قوطی های نوشیدنی، زینک سوفاله نرم و… نام ببریم. لازم است بدانید که این نوع از ضایعات به صورت کابل، ظرف، شمش قوطی های نوشیدنی و ورقه قابل تولید و استفاده می باشند.

آلومینیوم خشک چیست؟

آلومینیوم خشک بر عکس آلومینیوم نرم، از درصد خلوص کم تری برخوردار می باشد. به همین خاطر در زمان مقایسه با آلومینیوم نرم در پله دوم قرار می گیرد. از ضایعات آلومینیوم خشک می توانیم به ضایعات پیستون، رینگ، رادیاتور، سر سیلندر و… اشاره کنیم.

لازم است بدانید که این دسته از ضایعات به صورت شمش های خشک و کارتل ریخته می شوند.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در این زمینه، با کارشناسان شرکت آلومینیوم آگرین در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *