آلومینیوم نرم چیست؟

آلومینیوم نرم چیست

آلومینیوم نرم چیست؟

اگر برای شما هم سوال است که آلومینیوم  نرم چیست، این مطلب را از دست ندهید. ما سعی نموده ایم، پس از معرفی فلز آلومینیوم  و کاربرد هایی که دارد، شما را با آلومینیوم  نرم آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی آلومینیوم جزو فلز های پر استفاده و پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد که می توان آن را دوباره بازیافت نمود و مجدد با ایجاد تغییراتی، از آن استفاده کرد.

این فلز شگفت انگیز، در دسته کاربردی ترین فلزات قرار می گیرد. هم چنین قیمت مقرون به صرفه ای دارد و با در نظر گرفتن خواص و ویژگی هایی که دارد، یک انتخاب مقرون به صرفه و مناسب برای صنعت های مختلف از جمله بسته بندی مواد غذایی، سوخت موشک، صنایع دریایی و کشتی سازی، صنایع خودرو سازی، تولید لوازم آشپزخانه، صنایع نظامی و… می باشد.

درباره آلومینیوم نرم چیست
آلومینیوم نرم چیست؟

آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

آلومینیوم یکی از فلزات تجزیه پذیر و قابل بازیافت می باشد. این فلز در حالت اولیه خود به صورت نرم بوده و شکل دهی آن به راحتی صورت می پذیرد. از فلز آلومینیوم در تولید محصولات مختلفی استفاده می شود. همین طور می توان از آن در صنایع مدرن استفاده نمود.

به طور معمول در زمان تولید محصولات آلومینیومی از آلومینیوم خالص استفاده نمی شود. به همین خاطر برای تقویت خاصیت هایی که دارد، از آلیاژ های دیگری استفاده می گردد. این آلیاژ ها باعث می شوند تا استحکام و مقاومت فلز آلومینیوم در برابر خوردگی به طور چشم گیری افزایش پیدا کند.

از آن جایی که فلز آلومینیوم قابل بازیافت می باشد، به طور معمول بازیافت آن به آلومینیوم خشک و آلومینیوم نرم تقسیم بندی می شود. اما لازم است بدانید که بازیافت آلومینیوم خشک و آلیاژ های آن نسبت به آلومینیوم نرم و خالص سخت تر می باشد. در صورتی که می توان آلومینیوم نرم را پس از بازیافت در صنایع مختلفی استفاده نمود.

آلومینیوم به طور کلی در دسته فلزات سبک قرار می گیرد و رنگی نقره ای دارد. این فلز با لایه ای نازک از اکسید آلومینیوم پوشانده شده است که این اکسید در اولین لحظه تماس با هوا به سرعت تشکیل می شود و مقاومت این فلز را نسبت به خوردگی بالا می برد.

اکسید آلومینیوم نقطه ذوب بسیار بالا تری از آلومینیوم خالص دارد. در واقع آلومینیوم در حالت فلزی سمی نبوده و فاقد خاصیت مغناطیسی می باشد.

آلومینیوم و مشتقات آن مانند ورق آلومینیوم، جزو فلزات استاندارد به شمار می آید و برای اهداف صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلومینیوم در اشکال و درجه های مختلفی در بازار موجود می باشد. نوع درجه آلومینیوم انتخاب شده کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد.

به همین خاطر پیش از این که اقدام به استفاده از فلز آلومینیوم کنید، باید تمامی نیاز های خود را شناسایی کرده و پس از محاسبات لازم، آلومینیوم مورد نظر خود را با آلیاژ مناسب خریداری نمایید.

منظور از آلومینیوم نرم چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که پیش تر گفته شد، شاید برای شما هم سوال باشد که آلومینیوم نرم چیست و چه کاربردی دارد.

در واقع آلومینیوم نرم به آلومینیومی گفته می شود که در تولید آن از آلیاژ های دیگر کم تر استفاده شده باشد و به نوعی در دسته آلومینیوم خالص قرار می گیرد.

آلومینیوم های آلیاژ گروه 1000 که در تولید ظروف، فویل، تیوپ و قوطی به کار گرفته می شود، جزو دسته آلومینیوم نرم قرار می گیرند.

این نوع از آلیاژ های آلومینیوم، تا حدود 99 درصد از آلومینیوم خالص تشکیل شده اند و عناصر به کار گرفته شده در آن کم می باشد.

آلومینیوم خالص و نرم پس از بازیافت و ذوب مجدد، در صنایع دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. بیش تر این ضایعات در تولید قطعات اتومبیل و صنایع ساختمان سازی مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. به همین خاطر بازیافت آلومینیوم های خالص و نرم می تواند کمک شایانی به رشد اقتصادی کشور کند.

آلومینیوم نرم چیست
آلومینیوم نرم چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی آلیاژ های آلومینیومی گروه 1000 به دلیل خلوص قال توجهی که دارند، از نرمی کافی برخوردار بوده و قیمتی مناسب دارند. البته لازم به ذکر است که قیمت این قطعات با در نظر گرفتن وزن قطعه، ضخامت و ابعاد، متفاوت می باشد.

آلومینیوم نرم، آلومینیومی است که از خلوص بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر به عنوان بهترین نوع آلومینیوم شناخته می شود.

ضایعات آلومینیوم نرم شامل آلومینیوم های کابلی، پروفیل، ظرفی، شاخه، قوطی های نوشیدنی، زینک، سوفاله نرم و… می باشد. این ضایعات به صورت کابل، ظرف، شمش قوطی های نوشیدنی و ورقه قابل تولید و استفاده می باشند.

ضایعات آلومینیوم خالص و نرم نیز به صورت کیلویی خریداری می شوند. یکی از روش های مطمئن برای کسب اطلاع از قیمت انواع قطعات آلومینیوم نرم، مراجعه نمودن به سایت های معتبر فروش آنلاین می باشد.

در صورتی که آلیاژ های مختلف آلومینیومی به صورت عمده و مستقیم از مراکز تولیدی و یا وارد کننده خریداری شود، واسطه های حذف شده و هزینه و مبلغ مقرون به صرفه تری را متقبل خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان آلومینیوم آگرین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *