کاربرد ورق آلومینیوم در خانه

کاربرد آلومینیوم در خانه

آلومینیوم به عنوان یک فلزی محسوب می شود که کاربردهای متنوعی داشته و در بخش خانه نیز کاربرد دارد. کاربرد ورق آلومینیوم در خانه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده است. آلومینیوم فراوان ترین فلز جهان است و سومین عنصر رایج است که 8 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. تطبیق پذیری آلومینیوم آن را به پرکاربردترین فلز بعد از فولاد تبدیل کرده است. اگر چه ترکیبات آلومینیوم سالیان دور نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما فلز آلومینیوم برای اولین بار در حدود 170 سال پیش تولید شد.

هر ساله تولید و مصرف ابن فلز نسبت به سال های قبل رشد روز افزونی داشته و دامنه کاربرد آن نیز افزایش می یابد. یک بخشی بیشتز از پیش دامنه کاربرد خود را اضافه کرده است قسمت آشپزخانه، فضای داخل و خارج خانه است. خصوصیت هایی که فلز آلومینیوم دارد تنها می تواند گزینه مناسبی برای این موضوع باشد.

خصوصیات آلومینیوم مناسب برای خانه

آلومینیوم خالص نرم، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و رسانایی الکتریکی بالایی دارد. این به طور گسترده ای برای کابل های فویل و هادی استفاده می شود. بنابراین در فلزات رسانایی که برای منازل نیاز داریم یک گزینه مناسب است. همچنین آلومینیوم به عنوان یکی از سبک ترین فلزات داخل مهندسی ساختمان می باشد. حتی می توان بیان کرد که نسبت استحکام به وزن آن نسبت به فولاد برتری دارد. پیشرفت های فناوری باعث شده است تا به راحتی برش و فرم دهی آلومینیوم صورت گیرد.

نسبت قدرت به وزن آلومینیوم دارای چگالی در حدود یک سوم فولاد است و در کاربردهایی که به استحکام بالا و وزن کم نیاز است به نحو مطلوبی استفاده می شود. بخش دیگر مربوط به آن ها مقاومت در برابر خوردگی است، زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد یک پوشش اکسید محافظ تقریباً بلافاصلخ تشکیل می شود.  این لایه اکسیدی در برابر خوردگی مقاوم است و می تواند با درمان های سطحی مانند آنودایز بیشتر شود.

بخش دیگر مربوط به رسانایی گرما و الکتریسته است که متداول ترین جنس در این حوزه می باشد. مصارف گوناگونی به عنوان یک رسانا دارد. در بخش انعکاس نور و گرما نیز عملکرد مناسبی داشته و برخی موارد مانند ورق الومینیوم در ایزوگام بام های خانه ها نیز کاربرد دارد.

بخش دیگر مربوط به سمی نبودن آن جنس است که هیچ گونه بو یا محصولی را که با آن در تماس است آزاد نمی کند. بنابراین می توان از ورق آلومینیوم در خانه برای بسته بندی غذایی نیز استفاده کرد. بازیافتی بودن و عدم آسیب زدن به مسائل زیست محیطی از دیگر خصوصیات مثبت است.

کاربردهای ورق آلومینیوم در منزل

با توجه به خصوصیات مختلفی که در آلومینیوم وجود دارد باعث شده است تا با هدف مختلف و برای مناطق متنوع خانه از آن استفاده شود.

بسته بندی یکی از بخش هایی است که می توانید از ورق های آلومینیوم در منزل استفاده کنید. بیشترین استفاده از آلومینیوم برای بسته بندی مواد غذایی حتی گرم نیز به کار برده می شود. سقف ها از دیگر بخش هایی می باشد که می تواند به صورت تایل از ورق های آلومینیوم بهره ببریم. درب ها و پنجره ها دیگر جایی می باشند که می توان برای ابعاد بزرگ استفاده کرد. زمانی که ابعادی بزرگی بازشو در ساختمان داریم بار زیادی به آن ها وارد می شود که آلومینیوم یک جنس بسیار مطمئن برای پروفیل های مربوط به درب و پنجره است.

ساخت درب و پنجره از جنس آلومینیوم
ساخت درب و پنجره از جنس آلومینیوم

حتی در نما نیز می توان از آلومینیوم استفاده کرد به واسطه عملکرد مناسب در برابر نور خورشید و همچنین مناطق مرطوب بازخورد خوبی گرفته می شود. در مناطقی مانند محیط آشپزخانه که دارای شعله های گاز می باشد شما می توانید برای مناطق دور آن که تحت گرما شدید می باشد از این مواد استفاده نمایید. به دلیل مقاومت مناسب ورق های آلومیننیوم در برابر گرما برای پشت گازها مناسب است.

حتی در منازل خیلی از افراد قابلمه و تابه ها نیز از جنس آلومینیوم می باشد. برخی از نوشیدنی ها نیز قوطی آن ها از این جنس بوده و می تواند گزینه مناسب برای نگهداری در محیط سرد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *