کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی، امروزه بیش از حد انتظار در حال افزایش می باشد. چرا که ورق آلومینیوم با خاصیت شکل پذیری مطلوبی که دارد و همین طور با در نظر گرفتن خصوصیات محافظتی در جهت نگهداری سایر مواد، به یکی از پر استفاده ترین و پرکاربرد ترین ماده ها برای بسته بندی تبدیل شده است.

یکی از مزیت های اساسی آن این است که فویل آلومینیوم، قوطی های آلومینیومی و سایر مواد بسته بندی که از آلومینیوم ساخته شده اند، کاملا قابل بازیافت هستند و می توان از آن ها در تعداد دفعات نامحدودی استفاده نمود.

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی موارد مختلف
کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی

معرفی مشخصات و ویژگی های فویل آلومینیومی

فویل آلومینیوم شاید ظارهی نازک داشته باشد. اما ار قدرت و استحکام کافی برخوردار می باشد. همین طور به دلیل زرق و برق نقره ای رنگی که دارد، بسیار زیبا و چشم نواز است.

تقریبا همه ما در زندگی روزمره خود از فویل آلومینیومی استفاده می کنید. از جمله خاصیت های بارز فویل آلومینیومی، عایق بندی منحصر به فرد آن است که برای بسته بندی کاملا مطلوب می باشد.

فویل آلومینیوم چیزی بیش از ورق های آلیاژ آلومینیوم نیست که ضخامت آن بین 0.004 تا 0.24 میلی متر می باشد. فویل آلومینیوم 8 برابر نازک تر از اسکناس بوده اما با این وجود محافظت کاملی در برابر نور، مایعات و بکاتری ها ایجاد می نماید.

همین امر سبب شده است تا مواد غذایی ای که برای بسته بندی آن ها از فویل آلومینیوم استفاده شده است، بیش از یک سال دوام بیاورند.

استفاده از فویل آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی می تواند از آن ها در برابر نور خورشید که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود، محافظت نماید. فویل در دمای بالا ذوب نمی شود و ظاهر اولیه خود را از دست نمی دهد.

هم چنین از ایجاد بوی بد در غذا های بسته بندی شده جلوگیری می کند. این بدین معنا است که می توان از فویل برای کباب کردن غذا و یا حتی برای پختن بر روی آتش استفاده نمود.

به طور مثال از فویل لمینت با کاغذی که در داخل آن چسبیده شده است، در جهت بسته بندی چای و شیرینی استفاده می گردد. این نوع فویل حتی در آب و هوای گرم سه برابر فویل استاندارد، دارای خاصیت ضد آب می باشد.

آب میوه هایی که می توان از آن ها برای مدتی طولانی نگهداری نمود، از کاغذ آلومینیوم و فویل آلومینیوم ساخته شده اند. این کاغذ یک قاب برای ظرف ایجاد نمی نماید و فویل آلومینیوم که سطح داخلی آن را تشکیل داده است وظیفه محافظت از مواد داخل بسته را بر عهده دارد.

استفاده از فویل آلومینیومی در خانه

به طور معمول، اکثر مردم ترجیح می دهند تا مواد غذایی خود را در داخل فویل نگهداری کنند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که غذای باقی مانده را در فویل آلومینیومی بپیچید و در یخچال نگهداری کنید.

شما حتی می توانید با استفاده از فویل، ماده غذای حساسی مانند پنیر را برای مدتی طولانی بدون هیچ گونه تغییری در طعم و بو، در یخچال نگهداری کنید.

همین طور لازم است بدانید که یکی از بهترین روش های پخت، پیچیدن مواد غذایی در داخل ورق آلومینیوم و حرارت دادن آن می باشد تا مواد غذایی به صورت کاملا سالم پخته شوند.

کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی
کاربرد ورق آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی

استفاده از فویل آلومینیوم در بسته بندی دارو

دارو ها جزو محصولات مهمی به شمار می آیند که باید در جهت حفظ و نگهداری آن ها از فویل آلومینیوم استفاده کرد. پس از آن که تولید دارو انجام شد، باید در طی مدت زمانی طولانی در برابر عناصر مختلف محافظت شوند. چرا که اغلب عناصر در طول سال می توانند خواص و ویژگی های دارو ها را دستخوش تغییر کنند.

از فویل آلومینیوم در بسته بندی انواع دارو ها همانند قرص، کپسول، کرم، لوسیون، دارو های مایع و پودر استفاده می گردد. فویل آلومینیوم می تواند از دارو ها به صورت 100 درصدی در برابر نور، رطوبت، اکسیژنس و سایز گاز ها و هم چنین در برابر میکروارگانیسم ها و باکتری ها محافظت نماید.

قوطی های آلومینیومی

قوطی های آلومینیومی به عنوان سازگار ترین نوع قوطی ها با محیط زیست شناخته می شوند. چرا که می تواند به راحتی آن ها را بازیافت کرد. همین طور قوطی های آلومینیومی باعث می شوند تا عناصر بیورنی به طعم نوشیدنی آسیبی وارد نکنند. علاوه بر موارد ذکر شده، این نوع از قوطی ها، خود به خود دچار زنگ زدگی نمی شوند و به هیچ عنوان خاصیت خود را از دست نمی دهند.

امروزه بیش از نیمی از آلومینیوم موجود و استفاده شده، مورد بازیافت قرار می گیرند. در برخی از کشور ها سهم قوطی های آلومینیومی در گردش بسیار بیش تر از سایر کشور ها می باشد. به طور مثال در آلمان 95 درصد از تمامی نوشیدنی ها در قوطی های آلومینیومی بسته بندی می شوند.

به طور معمول و رایج، تولید یک قوطی آلومینیومی در جهت پر کردن آن از یک نوشیدنی، تحویل آن به فروشگاه، فروش آن به مشتری، بازیافت و ساخت یک قوطی جدید، تنها 60 روز زمان می برد. فرآیند گفته شده این امکان را دارد تا به صورت بی نهایت مورد تکرار قرار بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان آلومینیوم آگرین همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *