تولید شمش آلومینیوم

تولید شمش آلومینیوم

تولید شمش آلومینیوم

به گزارش باشگاه آلومینیوم: رشد تولید شمش آلومینیوم هم چنان بالا تر از تولیدات شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی حرکت می کند، رشد 67 درصدی تولید شمش آلومینیوم تا پایان تیر ماه؛ تولید از 138هزار تن عبور کرد.

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو،‌ تولید شمش آلومینیوم در سال جهش تولید، هم چنان بالا ترین رقم رشد تولید را در بین تولیدات شرکت‌ های بزرگ معدن و صنایع معدنی در اختیار دارد. تولید شمش آلومینیوم طی چهار ماه ابتدای امسال با رشد 67 درصدی همراه شد. طی فروردین تا پایان تیر ماه سال جاری،بیش از 138 هزار و 700 تن شمش آلومینیوم در شرکت های ایرالکو، المهدی، هرمزآل،‌ جاجرم و آلومینیوم جنوب تولید شد.

این در حالی است که تولید مدت مشابه سال 98 به 83 هزار تن رسیده بود. در این میان شرکت‌ های آلومینیوم جاجرم، هرمزآل و المهدی رشد سه رقمی را کسب کردند. از تابستان گذشته تا بهار امسال، ایمیدرو دو کارخانه آلومینیوم جاجرم و آلومینیوم جنوب (سالکو) را راه اندازی کرد. هم چنین سالکو، به عنوان بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم ایران، با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی احداث شد.

تولید شمش آلومینیوم
توضیحاتی در مورد تولید شمش آلومینیوم

رشد 11درصدی تولید آهن اسفنجی

از سوی دیگر رشد تولید آهن اسفنجی شرکت های بزرگ طی مدت مورد بررسی به 11درصد رسید. در چهار ماه ابتدای 99 بیش از 10.5 میلیون تن از این محصول تولید شد. هم چنین تولید شمش فولادی شرکت های بزرگ فولادی نیز با رشد 8 درصدی به 7.4 میلیون تن رسید. تولید محصولات فولادی با رشد دو درصدی از مرز 4.7 میلیون تن عبور کرد. مس کاتد نیز دراین مدت با تولید 91 هزار تنی رشد یک درصدی را تجربه کرد.

روش تولید آلومینیوم به چند دسته تقسیم می شود؟

روش تولید آلومینیوم با در نظر گرفت نوع آلومینیوم به شرح زیر می باشد:

  1. تولید آلومینیوم اولیته با استفاده از آلومینا
  2. تولید آلومینیوم ثانویه با استفاده از آلومینیوم بازیافتی

با توجه به استاندارد اعمال شده در تهیه گزارش چرخه عمر انجمن بین المللی آلومینیوم، چرخه تولید این نوع فلز اولیه شامل واحد های مجزایی می باشد که یک به یک آن ها را برای شما در ادامه شرح داده ایم:

  1. معدن کاری بوکست
  2. تولید شمش آلومینیوم
  3. تولید آلومینا
  4. تولیداند (مورد نیاز برای فرایند ذوب پریکوسادبرگ)
  5. تولید آلومینیوم مایع یا مذاب

لازم به ذکر است که بر اساس تعریف زمین شناسی بوکسیت، سنگ معدن آلومینیوم، بوکسیت نامیده می شود. اما بر اساس تعریف اقتصادی آن، بوکسیت در واقع به کانه ای گفته می شود که نه تنها شرایط موجود در تعریف زمین شناسی داشته باشد، بلکه تولید آلومینا از آن در شرایط جغرافیایی و اقتصادی مورد نظر به صرفه باشد.

بوکسیت به طور معمول با درجات کیفی مختلفی در کشور ها مورد بهره برداری قرار می گیرد و از آن آلومینیوم تولید می شود. به همین خاطر کیفیت آن با در نظر رگفتن زمان، نوع فناوری، شرایط بهره برداری از ذخایر و شرایط اقتصادی و حتی سیاسی متفاوت، مختلف می باشد.

برخی از کشور ها از بوکسیت های با کیفیت پایین نیز آلومینا تهیه می کنند. یکی از مهم ترین شاخص های سنجش اقتصادی بودن آلومینا از وبکسیت، مقدار مصرف سود سوزآور در جهت تولید آن می باشد که هزینه بالایی در فرآیند روش تولید آلومینیوم دارد.

روش تولید شمش آلومینیوم از ضایعات

شرکت های شناخته شده ای مانند آلکوا، آلکن، روسالوهایدرو از بزرگ ترین تولید کنندگان پروفیل آلومینیوم اولیه در دنیا می باشند. آن ها توانسته اند در سال 2006 کنترل 35 درصد روش تولید شمش آلومینیوم از ضایعات را در دست بگیرند. افزون بر این، چند کمپانی بزرگ دیگر مانند پی اچ پی بیلتون در استرالیا و انگلستان، ریوتینتو در استرالیا، سی وی آردی در برزیل، جزو بزرگ ترین تولید کنندگان جهان محسوب می شوند.

تولید شمش آلومینیوم
روش تولید شمش آلومینیوم از ضایعات

تولیدات شرکت آلومینیوم آگرین بصورت سفارشی بوده و لذا جهت ارسال سفارش از طریق ایمیل، فاکس و واتس اپ با کارشناسان شرکت تماس بگیرید:

شماره تماس : 021-62736000

واتس اپ : 09120606507

ایمیل : info@alagrin.com

برای سفارش خرید محصولات شرکت آلومینیوم آگرین و ورق آلومینیوم با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *