چاپ روی ورق آلومینیوم

چاپ بر روی ورق الومینیوم

امروزه با دستگاهی که در اختیار داریم می توانیم بر روی اکثر فلزات چاپ را انجام دهیم. چاپ روی ورق آلومینیوم یکی از مواردی می باشد که بسیار کاربرد دارد. این دستگاه ها قابلیت چاپ تمام رنگی روی انواع فلز از قبیل استیل، گالوانیزه، آلومینیوم را دارا می باشد. برای اطلاع از قیمت دستگاه چاپ رنگی روی فلز به دلیل نواسانات قیمت حتماً پرس و جو کنید.

دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار مراکز چاپ وجود دارد به ما کمک می کند تا به راحتی بتوان طرح و تصاویر دلخواه و مورد علاقه را بر روی انواع متریال از جمله فلز، سنگ، شیشه، چوب و… استفاده کرد. چاپ روی فلز همانند سایر انواع چاپ ها که با نام چاپ ایچینگ معروف می باشد، باعث شده است تا یک نوع کسب و کار جدید را تأسیس کند و عده زیادی از این طریق به درآمدزایی دست یابند.

در این مقاله سعی کردیم با انواع روش های چاپ بر روی فلزات مختلف اطلاعات کاملی ارائه نماییم. همچنین مزایا و معایبی که این روش ها به همراه دارند.

چاپ روی ورق آلومینیوم با روش سابلیمیشن

تصعید بر روی آلومینیوم در واقع فرایند چاپ روی کاغذ مخصوص و سپس انتقال عکس به سطح آلومینیومی با استفاده از یک غلتک حرارتی است. اما بیشتر اوقات نمی توانید یک ورق آلومینیومی معمولی بگیرید و فقط یک عکس بر روی آن چاپ نمایید. سطح آلومینیوم باید با پلیمر مخصوصی که رنگ را جذب می کند، تصعید شود. سابلیمیشن پلیمری به صورت صنعتی در کارخانه انجام می شود. بنابراین چاپ روی این فلز به تنهایی غیرممکن است.

تصویر به اثرات خارجی حساس می باشد. زمانی که تصویری را بر روی ورق آلومینیوم چاپ می کنید باید این نکته را بدانیم که اشعه ماورا بنفش به سرعت محو می شود. نتیجه بسیار نامشخص و اغلب کمی تار است. معمولا توصیه می شود که نهایت 4 رنگ در تصویر چاپی شما باشد. این روش یکی از کم هزینه ترین روش های مربوط به چاپی آلومینیوم می باشد. از مزایای این روش ماندگاری مناسب در برابر عوام شیمیایی، مکانیکی و جوی است.

چاپ به روش uv بر روی ورق آلومینیوم

چاپ دیجیتال به طور گسترده ای برای چاپ uv  بر روی آلومینیوم برای سوغات و هدایا استفاده می شود. این شامل چاپ مستقیم جوهر UF بر روی ورق آلومینیوم است. پایداری چاپ به سطح فلز بستگی دارد. جوهر بهتر به سطوح مات می چسبد تا سطوح براق که استفاده می کنیم. یک لایه اولیه پرایمر برای اطمینان از چسبندگی بهتر رنگ به سطح مورد نیاز است.

تصویر تا حدودی به عوامل خارجی مانند آب و هوا حساس است. چاپ UV روی آلومینیوم عمدتاً برای اهداف تزئیینی استفاده می شود.  دوام قابل توجهی در برابر فشار مکانیکی نیاز به لایه اولیه پرایمر دارد. قابلیت چاپ سفید بر روی فلز آلومینیوم از طریق این روش صورت می گیرد. سرعت و زمان چاپ بسیار کوتاه بوده و می تواند شما را در کمترین زمان به محصول مورد نظر برساند. این چاپ برای محیط های تهاجمی و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بادوام است.

قیمت چاپ بر روی آلومینیوم

فاکتورهای زیادی بر روی قیمت چاپ بر روی آلومینیوم اثرگذار می باشد. بسته به اینکه چه ابعاد مدنظر می باشد و تعداد رنگ استفاده شده در آن به چه صورت می باشد. در روش هایی نوع رنگ آستر و لاک محافظ روی آلومینیوم هر یک از آن ها می تواند بر روی قیمت تمام شده چاپ مورد نظر اثرگذار باشد.

اگر در رنگ های مورد استفاده از رنگ سفید استفاده نمایید تقریباً هزینه دو برابری پرداخت می کنید. ایجاد برجستگی نیز بر روی قیمت چاپ فلزات اثرگذار بوده بنابراین باید قبل از سفارش به ایجاد برجستگی، هزینه مربوط به آن را اطلاع داشته باشیم. بنابراین نمی توان یک قیمت کلی برای چاپ بر روی آلومینیوم تعیین نماییم نیاز است تا براساس نوع چاپ شما قیمت گذاری از سوی چاپخانه صورت گیرد.

چاپ ورق آلومینیوم
چاپ ورق آلومینیوم

آلومینیوم به دلیل دوام در برابر اکثر شرایط آب و هوایی و سبک وزن شناخته شده است. به همین منظور در منزل و یا سایر مراکز از این ماده استفاده می کنند. در برخی موارد نیاز است که بر روی این صفحات چاپ هایی صورت گیرد. آلومینیوم استاتدارد در رنگ های مختلف عرضه می شود که به ما امکان می دهد از جوهر سفید روی هر رنگی که سفید نیست استفاده نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *