قیمت ورق آلومینیوم

آلومینیوم آگرین

قیمت ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم در سال 1401 دستخوش تغییرات زیادی شد که عمده دلایل این نوسانات متاثر از قیمت LME و نرخ دلار می باشد. افزایش قیمت دلار طی چند روز حدود دو، سه هزار تومان است و این بدان معناست که هر فردی دلار را روز گذشته فروخته باشد، ضرر کرده است. بیش از 90 درصد تولید ورق آلومینیوم در داخل کشور انجام می‌شود. تنها برخی از ورق‌های آلومینیومی مورد مصرف در صنایع دفاعی، وارداتی هستند.

مواد اولیه تولید ورق آلومینیوم مانند شمش آلومینیوم بیشتر تولید ایران هستند و تنها بخش کمی مانند سیلیسوم از خارج وارد می‌شود. در حال حاضر ورق آلومینیومی، کیلویی 90 تا 95 هزار تومان است. این بازه قیمتی بر اساس آلیاژ به کار رفته در ورق آلومینیوم متفاوت است.

عمده آلیاژی که شرکت کارخانجات نورد آلومینیوم تولید می‌کند کیلویی 60 هزار تومان به بالاست. ولی ورقهای آلیاژی که در صنایع دفاع استفاده می‌شوند، قیمتی بیش از 250 هزار تومان را دارند. که البته در قیمت گذاری آلیاژهای پر کاربردی همچون آلیاژهای 1050-1100-3105-3003 مد نظر بوده اند. شایان ذکر است که متذکر شویم بیشترین آلیاژهای مورد استفاده در ورق آلومینیوم را گروههای 7000- 3000- 6000 و 1000 خواهند بود.

عمده تولیدات ورق آلومینیوم در سال 1400 متعلق به کدام شرکتهاست ؟

عمده تولیدات تولیدات آلیاژ های آلومینیوم را کارخانجات نورد آلومینیو اراک انجام می‌دهد. با این حساب می توان گفت که حدود 90 درصد سهم بازار ورق آلومینیوم را در اختیار دارد و سایر برندها، سهم بسزایی در تولید این محصولات ندارند.

هرچند برند اصلی در حوزه تولید ورق آلومینیوم، کارخانجات نورد آلومینیوم اراک است اما فعالیت کارخانه‌های متفرقه که محصول خود را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند، موجب شده است تا کمی تمایل به سمت آن‌ها بیشتر شود. کارخانه اراک ورق آلومینیوم استاندارد تولید می‌کند، اما کارخانه‌های متفرقه محصول استانداردی تولید نمی‌کنند.

مصرف آلومینیوم بسیار بیشتر از سایر فلزات غیرآهنی است، اما در شرایط کنونی، کارخانه‌ تولیدکننده ورق آلومینیوم شاید فروشش نسبت به گذشته خیلی کاهش یافته باشد. ورق آلومینیوم در صنایع مختلفی همچون صنایع پتروشیمی، خودروسازی، صنایع دفاعی مصرف می‌شود، و به طورکلی ورق آلومینیوم در تولید قطعات زیادی مورد مصرف دارد.

در شرایط کنونی بازار، عمده‌فروشان ورق آلومینیوم را از کارخانه، در تناژ زیاد به صورت نقدی خریداری و سرمایه خود را دپو می‌کنند و سپس به مرور در بازار به فروش می‌رسانند. نحوه ساخت و تولید ورق آلومینیومی بدین روال است که شمش آلومینیوم را در کوره ذوب کرده و به صورت پلیت در می‌آورند و سپس نورد می‌کنند تا ضخامت آن کم شود و به سایز و ضخامت مورد نظر در بیاید. البته بحث آلیاژ آن‌ها نیز مهم است زیرا مثلا لوله‌های نرم برای گاز استفاده می‌شوند.

تولیدات شرکت آلومینیوم آگرین بصورت سفارشی بوده و لذا جهت ارسال سفارش از طریق ایمیل، فاکس و واتس اپ با کارشناسان شرکت تماس بگیرید:

شماره تماس : 021-62736000

واتس اپ : 09120606507

ایمیل : info@alagrin.com

برای سفارش خرید محصولات شرکت آلومینیوم آگرین با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

1 دیدگاه در قیمت ورق آلومینیوم

  1. شایان درودگر says:

    سلام
    روز خوش
    اختلاف قیمت ورق نورد آلومینیوم اراک با آلومینیوم پارس چقدره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *